Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

עוד בטרם הכניסה לשימוש תשלובת החלב של תנובה את מערכת Verix Discovery Suite (בשנת 2004), סיפקו מערכות הבינה העסקית ומחסני הנתונים תמונה מקיפה של ביצועי המכירות בחתכים שונים ורבים. כל אלה הודות כמובן למגוון רחב מאוד של דוחות קבועים וכלי תחקור מתקדמים לניתוח  מידע ברזולוציות זמן שונות.

 יחד עם כל אלה, תוך מספר שבועות בודדים מהטמעת מערכת Verix, החלה המערכת לספק למנהלי המכירות תובנות חדשות שעזרו להם להתמקד בבעיות והזדמנויות מיד כשהחלו לצוץ. במקרה אחד ,  נציג מכירות אשר פעל באחת מחנויות  רשת בעלת היקף פעילות גבוה, ביצע  פעילות ייחודית  במוצרי משקאות החלב שהיו באותה עת תחת עיצומו של קמפיין מכירות.  חשוב לציין ,כי פעילות זו הייתה יוזמה בלעדית של אותו נציג מכירות במטרה להגביר את תוצאות הקמפיין.

ואכן, פעילותו הייחודית הביאה לעליה חדה מאוד במכירות קטגוריית משקאות החלב,  כל זאת בעוד שבחנויות אחרות וברשתות אחרות נרשמו עליות קלות בלבד בקטגוריית המוצרים הדומה. מערכת Verix איתרה את העלייה החדה סמוך מאוד להיווצרותה ודיווחה עליה למנהל ערוץ המכירות.

כאשר נתקבל הדיווח על העלייה החדה והחריגה, מנהל המכירות הבכיר הניח כי מדובר בשגיאת נתונים. הוא ביצע בירור עם מנהל המכירות האחראי על מרחב החנויות הכולל את החנות עליה דווח האירוע  אשר הופתע גם הוא ולא ידע להסביר את הקפיצה הגבוהה. רק בבירור מעמיק יותר שביצע מנהל המכירות עם נציג המכירות הפועל באותה חנות התגלתה הסיבה לעליה : יוזמתו הייחודית של נציג המכירות בחנות הספציפית, במותג משקאות החלב הספציפי הן שהביאו להגברת קצב המכירות ולהצלחה כבירה של הקמפיין בחנות עליה דיווחה מערכת Verix.

כדי לשכפל את ההצלחה המקומית החליט מנהל המכירות הבכיר לבצע את אותה פעילות ייחודית  בצורה דומה ביתר החנויות , פעולה שהביאה לקפיצה חדה במכירות מוצר זה ברוב החנויות ושיפרה משמעותית את תוצאות הקמפיין.

פעילות חריגה הדורשת טיפול נבלעת בסבך נתוני שאר הפעילויות

מערכת  Verix הצביעה באופן אוטומטי על מכירות החורגות מהתבנית הרגילה בהשוואה לשאר החנויות הדומות באזור וכן בהשוואה לשאר המותגים הדומים. הנתונים  הסיכומיים והממוצעים אודות ביצועי המכירה באזור לא הצביעו על תופעה מיוחדת, מאחר וההצלחה בחנות היחידה הוסוואה תחת העליה המתונה שהתרחשה באיזור כולו, עליה שהייתה צפויה בעקבות הקמפיין היזום.  מערכת  Verix, שזיהתה את החריגה בנתוני המכירות ודיווחה על כך בהקדם, אפשרה לקמפיין להצליח הרבה מעבר לעליות שנצפו.

"מערכת  Verix הביאה ערך מוסף משמעותי לתנובה כבר מתחילת הפעילות, על ידי גילויים דומים לזה ואחרים. אנו מקבלים התראות על חריגות סמוך לרגע בו הן צצות. אנו יכולים להיות יותר פרואקטיביים בתיקון בעיות בביצועים כמו גם במינוף הצלחות תוך איתור ההזדמנויות", אמר יעקב רבינוביץ', CIO תשלובת החלב בתנובה.

Verix Discovery Suite היא מערכת אנליטית אוטומטית המאפשרת לארגונים לגלות שינויים בדפוסי משתני המדידה העיסקיים, להבין ולחקור שינויים אלה ולפעול במהירות בהתאם. המפתח לכך הוא תהליך ניתוח וגילוי המאפשר, בשונה  מתהליכי הגלוי  המסורתיים הקיימים היום, לתת כיסוי נרחב ביותר לרוב חתכי הפעילות המשמעותיים, כל זאת  תוך מאמץ הטמעה מינימאלי מצד הארגון.  המנוע האנליטי מזהה מוקדים של פעילות חריגה הרבה לפני שהם "תופחים" לגודל משמעותי, ובכך מאפשר "טפול שורש"  - לפני שנגרם נזק גדול, או בזמן כדי לשכפל הצלחה מקומית.

"אנו גאים כי עזרנו לתנובה למנף את ההצלחתו המקומית של המבצע", אומר דורון אספיץ, מנכ"ל ונשיא Verix. "החלטה מקומית זו שנלקחה על ידי נציג המכירות השפיעה באופן משמעותי, אך היתה זו השפעה שהיתה חבויה תחת תלים רבים של נתונים ממוצעים.  Verix עוזרת לחברות לחפש בנתונים לעומק בצורה יעילה ולמצוא את תובנות חבויות, במהירות ובאופן אוטומטי"

מערכת Verix Discovery Suite  משווקת בישראל על ידי חברת גילון .

הדף שלנו בפייסבוק

מעניין? שתפו דף זה באמצעות הטלפון הנייד

מאמרים

מגמות של ביג דאטה בעולם הביטוח
CA Technologies
SSIS - Buffer Size Optimization
קטגוריה ראשית
בדיקות BI ו-DWH לעומת הבדיקות בתחומים אחרים
קטגוריה ראשית
איסוף דרישות לפרויקטי BI
קטגוריה ראשית
כח המידע במיקוד
קטגוריה ראשית
0

Microsoft

Oracle

IBM

Informatica

Sap

SAS

Qlikview

Cloudera

Machine Learning