מאמני הספורט יודעים שעליהם להיות מעודכנים במידע ובנתונים באופן תמידי. המושג "מידע הוא כוח" תופס תאוצה גם במישורים הכלכליים והטכנולוגים.

בתחום הספורט שבו כל מנהל/מנג'ר מקצועי חייב להיות מעודכן ביכולת שחקניו, יכולת יריביו, והכרת טקטיקות וחידושים, כך גם כל מנכ"ל חברה ומנהל בדרגים גבוהים, בינונים וזוטרים חייבים לפעול בדרך דומה אם ברצונם להתקדם מקצועית וכלכלית או לכל הפחות לשמר את הישגיהם. לצורך כך מגיע תחום ה- BI (בינה עסקית) שצובר תאוצה בשנים האחרונות.

תחום זה מתמקד במטרות הבאות:

1. יצירת אמת אחידה בתוך ארגון/חברה עם מסקנות חד צדדיות.

2. הפקת לקחים מתקופות קודמות (קרובות ורחוקות).

3. קביעת יעדים ברורים לגבי עתיד קרוב ורחוק ובחינתם.

4. בדיקה והשואה בתוך הארגון בין היחידות, המחלקות והצוותים והסקת מסקנות עבור שיפורים.

5. התמקדות בנתונים רלוונטים עסקית ומקצועית ומידור נתונים פחות חשובים.

6. יצירת השואות מול מתחרים לפי הקריטריונים הנ"ל. בכתבות הבאות אמקד בקריטריונים תוך פירוט והדגמת כלי ה- BI