בדיון על הערך של מידע מצטבר כתבתי על ניתוח והפקת תבנות חדשות מנתוני ספר טלפונים.
אך זה רחוק מלמצות את הנושא כשמדובר בספר טלפונים באינטרנט. האינטרנט מאפשר לאגור תכנים ונתונים מהתפעול והניהול, אודות המבקרים באתר, מה הם מחפשים, כמה הם משלמים עבור שירותי האתר, וכו'. המידע על המבקרים מאפשר הפקת תבנות נוספות, בשאלות כגון: כיצד להגדיל את מספר המבקרים, לחזות מגמות, או לזהות ביקוש למוצרים חדשים.
אך גם המידע על המבקרים איננו סוף פסוק. מאגר משתמשים גדול מזמין תמיד פיתוח שירותים מתמחים. בדוגמא זו אלה יכולים להיות קטלוגים ענפיים, שירותי פרסום, שירותי מרכזייה וירטואלית (אל תשאלו אותי מזה), ובהמשך פיתוח שכבה נוספת של שירותים לחברות השכבה הראשונה, כגון שירותי תמיכה טכנית וניהול משרד... ומעבר להם עוד שכבה של שירותים רוחביים כגון לוגיסטיקה, אחזקה, עריכת סקרי שוק, ועוד.
האתר המקורי ישתנה עקב כך, ויתפתח מספר טלפונים, לנותן שירותים לאוכלוסייה המשתמשת בספר הטלפונים, ואחר כך כל הסיכויים שיגדל רוחבית ואנכית ויתפצל לחברות מתמחות ולחברות שירותי תשתית עבור החברות המתמחות – כאשר כל חברה כזאת היא מקור למידע חדש ולפיתוח עסקי נוסף, וכן הלאה.
ה"פרפטומובילה" המתואר לעיל של ייצור מידע מתרחב מעצמו, הוא תכונה ייחודית של ה-IT (בתחומים אחרים חומרי הגלם מתכלים, בתעשיית המידע ככל שצורכים אותם הם מתרבים). זה הדלק הבלתי נדלה של מהפיכת המידע...
בברכה
אדית
עריכה אחרונה: 4 years 5 months ago  ע''י Edith Ohri. סיבה: תיקון ניסוח
הנהלת האתר ביטלה גישת כתיבה ציבורית.
Self perpetuated data - the IT revolution
4 years 5 months ago #8348