האם גוגל תפתח את המשרדים שלה ברוסיה על פי לוח הזמנים המתוכנן? האם משתמשי Gmail יעשו שימוש נרחב יותר במנוע החיפוש? כמה משתמשי Gmail תצליח החברה לצבור עד סוף 2007? אלו הן רק כמה מהשאלות שגוגל הציגה לעובדיה במהלך השנתיים וחצי האחרונות, כחלק מהמאמץ לעקוב אחרי הלך הרוח שלהם.
בפרק זמן זה, יותר מ-1,500 עובדים הימרו על התוצאות של 280 שאלות במסגרת תוכנית כלל ארגונית לחיזוי אירועים. "מטרתו של מאמץ זה, המאפשר לעובדים להמר באמצעות כסף פיקטיבי שנקרא 'Google money', היא לברר את דעתם של אנשי החברה בשאלות רבות כגון רמת הדרישה למוצרים עתידיים או מידת ההצלחה של החברה באופן כללי"מטרתו של מאמץ זה, המאפשר לעובדים להמר באמצעות כסף פיקטיבי שנקרא "Google money", היא לברר את דעתם של אנשי החברה בשאלות רבות כגון רמת הדרישה למוצרים עתידיים או מידת ההצלחה של החברה באופן כללי, אומר בו קוגיל, מנהל הפרויקט בגוגל.
עובדים בעלי שיעור ההצלחה הגבוה ביותר זוכים בחולצות או אפילו בסכומי כסף, הסביר קוגיל בוועידת O'Reilly ETech 2008 הנערכת השבוע. הרישומים המתעדים את ההימורים השונים אינם נחשפים בפני כלל העובדים, למרות שלצוות ההנהלה יש גישה למידע זה. "הסיבה בגינה הפעלנו את תוכנית ההימורים הייתה לנסות ולקבל תמונה טובה יותר על מה חושבים העובדים שלנו", אמר קוגיל. "אם אתה נותן לאנשים את האפשרות להמר על דברים באופן אנונימי, הם יאמרו לך מה הם באמת חושבים.
זהו שיח המתרחש ללא שום השפעה של שיקולים פוליטיים. לאף אחד אין תמריץ להתחנף או לצייר תמונה שאינה אמיתית". מכיוון שלקוגיל ולאנשים האחרים המנהלים את שוק ההימורים יש תמונה מלאה על אופן ההצבעה של כל עובד (גוגל מיפתה קואורדינאטות GPS לכל שולחן עבודה של כל עובד שלה ברחבי העולם), הם יכולים לנתח את התחזיות של עובדים ספציפיים ולנסות להבין אילו גורמים הופכים עובד כלשהו למהמר מצטיין.
קוגיל אמר שהוא וצוותו מצאו שהאינדיקטור הבולט ביותר לאופן בו אדם יהמר ומה יהיה שיעור ההצלחה שלו הוא מקום הישיבה שלו במשרד. אפילו אנשים שיושבים זה לצד זה, אך לא עובדים יחד מצביעים לרוב באותו אופן. "ומדובר על השפעה מתמשכת. אנשים ממשיכים להמר באופן דומה לחבר לעבודה שחלק איתם את אותו משרד גם לאחר שאינו יושב עוד לידם. בשורה התחתונה, מיקום פיזי משחק תפקיד חשוב", הסביר.
המקור: אתר TheMarker. לידיעה המלאה הקישו כאן.