הצטרפו לקבוצות שלנו לקבלת עדכונים מרוכזים פעם בשבוע:

ווטסאפ:
http://wa.dwh.co.il
טלגרם:
http://telegram.dwh.co.il

רבוע כחול ישראל מטמיעה מערכת מידע ניהולית תומכת החלטות עסקיות מבוססת טכנולוגיות מיקרוסופט. מנכ"ל רבוע כחול ישראל, מר זאב וורמברנד, הוזמן להציג את מתווה הפתרון ואת השיקולים שהובילו אותו להחלטה להתקדם באפיק זה במסגרת האירוע Let's Talk Business Tech בנמל ת"א. 

שוק קמעונאות המזון הינו שוק המאופיין בתחרותיות גבוהה ובשיעורי רווחיות נמוכים יחסית. מכאן שכלים לסיוע בקבלת החלטות הם קריטיים ומשפיעים ישירות על השורה התחתונה. המנהל בתחום זה חייב לקבל החלטות תוך ריכוז מידע ממספר עולמות תוכן שונים, ושימוש מושכל במידע זה יוביל מנהלים לקבל החלטה נכונה יותר לארגון. 

חברה בשוק קמעונאות המזון נחשפת למידע רב הן ממקורות פנימיים, כדוגמת הכנסות ומידע בקשר ללקוחות מועדון, והן ממקורות חיצוניים כדוגמת חברות מחקר, ספקים, רשויות ממשלתיות ועוד. בנוסף, נעשה שימוש במידע לא מובנה כדוגמת פעילויות שיווקיות עליהן הכריזה הרשת. 

על מנת להתמודד טוב יותר עם המציאות העסקית בשוק קמעונאות המזון הוחלט ברבוע הכחול על הקמת מערכת ניהולית חדשה לתמיכה בהחלטות העסקיות של הארגון. הבנייה והאיפיון של המערכת הופקדו בידי איתי חזן, ראש מטה מנכ"ל ומנהל התכנון ברבוע כחול ישראל. משך הפרויקט ארך כ- 5 חודשים בלבד ובהיקף כספי של מיליון דולר, מהר יותר וזול יותר מהציפיות הראשוניות. המערכת מתבססת על בסיס הנתונים SQL Server 2008, הפורטל הארגוני MOSS 2007, ומערכת קבלת ההחלטות Performance Point 2007. את ההטמעה ביצעה חברת אופיסופט, שותף עסקי של מיקרוסופט ישראל, ובשיתוף עם קבוצת הייעוץ (MCS) במיקרוסופט ישראל. חזן הדגיש כי "היישום המהיר יאפשר להנהלת החברה להשתמש בצורה מלאה במערכת כבר בתחילת 2010. הציפייה כי כבר במהלך השנה הבאה נבנה מרכז מידע למנהלי החנויות ובדרך זו נאפשר להם לזהות מגמות צריכה של לקוחות, חוזקות וחולשות של מחלקות בסניף, התפתחות המכירות של המותג הפרטי, העדפות של חברי המועדון ועוד. בנוסף, דרגי הביניים ועד רמת ההנהלה יוכלו לעשות שימוש בניתוח בסיסי מידע השוואתיים, נתונים הקשורים בעולמות הסחר, התחרות, מגמות בשוק וכיוב'".

זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול ישראל, ציין כי "נוהגים לומר כי Retail is Detail, אך קשה ליישם זאת ללא מערכות מידע ניהוליות. מערכת המידע הזו תעזור לנו בזיהוי מגמות הצריכה של לקוחותינו ולהתאים טוב יותר את מגוון המוצרים. יישום המערכת הינו אחד מהאבנים המרכזיות של האסטרטגיה אותה התוותי עם כניסתו לתפקיד. יש לי תפקיד מאוד ברור. מחד, לוודא שהאסטרטגיה מתורגמת לכלי שליטה ובקרה ומאידך, להוביל את שוק ה- Retail בתחום של מידע תומך החלטות." 
 

דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, ציין כי "מיקרוסופט רוצה לחבר בין שני עולמות שעד לאחרונה היו נפרדים והתנהלו במקביל - עולם הטכנולוגיה והעולם העסקי. החיבור בין שני עולמות תוכן אלה מאפשר לארגונים להשיג יותר מההשקעות שלהם בטכנולוגיה, למנף את הטכנולוגיה לטובת הגשמת יעדים עסקיים ולשפר את יכולת קבלת ההחלטות בארגון. הדוגמא שאנו רואים ברבוע הכחול היא דוגמא מצויינת כיצד טכנולוגיה משתלבת בתהליך קבלת ההחלטות העסקי של הארגון והופכת אסטרטגית בניהול היומיומי שלו."

גדעון ישראלי, מנכ"ל משותף באופיסופט ציין כי "מערכות מידע למנהלים הן צורך קיומי בסביבה העסקית המודרנית. הפתרון אותו יישמה אופיסופט ברבוע כחול ישראל, באמצעות הכלים של מיקרוסופט, מאפשר להנהלת החברה לקבל מידע עסקי חיוני בצורה ברורה ומהירה ולשפר את תהליך קבלת ההחלטות, אשר הופך להיות מבוסס על מידע בזמן אמת. השילוב בין החזון של זאב וורמברנד ואיתי חזן לשיתוף הפעולה הטכנולוגי בין אופיסופט למיקרוסופט הוביל להצלחה של הצדדים להקים את המערכת המתקדמת בהצלחה רבה ותוך זמן קצר במיוחד."