"המערכת של SAS למניעת הלבנת הון הפכה לנכס גדול עבורנו, החל בתהליכים וכלה בשיפור יעילות. היא הכניסה שינוי חובק עולם אצלנו", אומרת ננסי הונטון, מנהלת אבטחה והפעלה של חוק הסודיות הבנקאית, אבטחה ומניעת הונאות.
בעבר הפקנו דו"חות עבור טרנזאקציות המכילים כמויות גדולות של פרטים בכל יום וסרקנו אותם באופן ידני תוך מעבר על כל העברה על מנת לזהות פעילות חשודה. כעת, מסבירה הונטון: "SAS מעבדת את כל המידע ומספקת באופן מיידי את התסריטים האפשריים להונאות והלבנת הון ואת רכיבי הסיכון. הדבר מסייע בניהול הזמן ובזיהוי פעילות חשודה כך שאנו יכולים להתמקד באופן מדוייק יותר באירועים החשודים. מומחי אבטחת המידע של הבנק מסוגלים לבחון באופן יעיל יותר את ההתרעות ולהתקדם בניגוד לתהליכי העבר אשר דרשו יותר מיום עבודה על מנת לסרוק את הנתונים הרבים של הפעילות".
תאגיד האשראי מנטר מגוון רחב של תסריטי הונאות וגורמי סיכון – כגון משיכות והפקדות מזומנים גדולות, העברות כספים, קצב השימוש בכרטיסי האשראי ואופן ניהול ההתחיבויות. תסריטים מוגדרים מראש ואינדיקטורים המובנים בפתרון SAS מסייעים לתאגיד האשראי להתאים עצמו במהירות למערכת החדשה.
"לא בדיוק ידענו מהיכן להתחיל בניתוח הפעילות שלנו, כך שהפעלנו תסריטים מוכנים שסופקו עם המערכת," אומרת הונטון. "מנקודת מבט של זיהוי פעילויות מסוימות, הדבר עזר לנו להגדיר על מה אנו צריכים להסתכל, וכיצד לקטלג כל פעילות. SAS הקלה עלינו לזהות יותר אינדיקטורים שלא ראינו בעבר – המערכת חוסכת לנו הרבה עבודת ניחוש, עבודה שנדרשה על מנת לזהות הונאות בשלבים מוקדמים ולמנוע הפסדים פוטנציאליים".
על מנת לבנות את יכולת זיהוי הפשעים של הארגון פועלים הונטון וצוותה על מנת לבנות תהליכים פנימיים שמטרתםלנתח את היחסים שבין חשבונות הלקוחות ואת הכספים הנעים ביניהם ולזהות פעילות חשודה.
"הגמישות של SAS מאפשרת לך למזג את האנליזות של התנועות ולמנוע הונאות פטנציאליות", אומרת הונטון. "אני אוהבת את התמיכה המובנית והזמינות של שירות הלקוחות של SAS. זאת הייתה ההתאמה הטובה ביותר עבורנו – החל מהשירות וההתקנות ועד למימוש האפליקטיבי בפועל, לפתרון של SAS היה רוב מה שנזקקנו לו; וגם אם משהו היה חסר הוא ניתן להוספה בתכנות."