הצטרפו לקבוצות שלנו לקבלת עדכונים מרוכזים פעם בשבוע:

ווטסאפ:
http://wa.dwh.co.il
טלגרם:
http://telegram.dwh.co.il

על פי דו"ח של ממשלת קנדה  תעשיית הבנקאות הקנדית מעריכה כי ההפסדים מהונאות משכנתאות נעים בטווחים של מאות מליוני דולרים בשנה. הבנק (RBC ) ביקש להשתמש בתוכנה אנליטית על מנת לחזות הונאות אשראי כאמצעי למניעת גניבות כאלו טרם התרחשותן - וזאת מבלי להשפיע על יחסים עם לקוחות לגיטימיים.
  "התסריט הטוב ביותר האפשרי נגד הונאות הוא למנוע התרחשותן מראש, אולם קו דק מפריד בין ניהול קשרי לקוחות לבין איתור הונאות  - אינך רוצה להפריע להענקת שירות איכותי ללקוחות טובים", אומר בריאן סמארסקרה, מנהל סיכוני הונאה, אנליטיקה ואיתור ברויאל בנק אוף קנדה. "מוצרי הלוואות כגון משכנתאות, הלוואות וקווי אשראי הינם תחומים תחרותיים מאד, כך שחיוני לאתר את ההונאות ולהמנע מלהשפיע על אנשים שעלולים לפנות לבנק אחר אם יעברו חוויה לא נעימה."
 
הבנק הקנדי ביקש לטפל במה שמר סמארסקרה כינה הפסדים "ניכרים" מהונאות הרשומים בפורטפוליו המשכנתאות, ההלואות וקוי האשראי של הבנק. במסגרת תפקידו כמנהל צוות סיכוני ההונאה, האנליטיקה והאיתור הוטל על סמארסקרה לפתח כלי איתור שימנעו הפסדים מהונאות וזאת מבלי לפגוע בצמיחה העסקית או לגרום לפגיעה בעמידתו של הבנק מול הלקוחות.
 
מסמכי בקשות האשראי כוללים מידע המסופק לבנק על ידי הלקוחות הפונים בבקשת הלוואות . SAS איפשרה לבנק המלכותי הקנדי לפתח פתרון הערכה של מגוון המידע שסופק על ידי הלקוחות באופן שהיה מתקדם יותר וברמה מפורטת ומתואמת יותר. הפתרון מסייע לבנק להבדיל בין בקשות אשראי לגיטימיות להונאות.
 
לפני הצגת הפתרון הסתמך הבנק על כללים בסיסיים למניעת הונאות, העדרות דו"ח ורישומים קודמים במאגרי המידע והעדרות התראות על סכנת הונאה. הבנק חיפש שיטה יעילה יותר על מנת לעצור את ההפסדים מהונאות.
 
"חווינו קשיים בריכוז נתונים ממקורות מידע מבוזרים - גם מתוך הארגון וגם מחוצה לו - ומלכתחילה לא ידענו איזו אינפורמציה היתה חשובה עבורנו לחיזוי מקרה הונאה", הסביר סמארסקרה,,"אולם ידענו כי אנו זקוקים לכלי אנליטיקה מתקדמים שיסייעו לנו לנתח את כל הנתונים המבוזרים על מנת להגיע להחלטות".
 
קמרון יו, מנהל אנליטיקה ומודלים ביחידתו של סמארסקרה, הסביר כי היה ברור שגירסת SAS9.2 היתה האפשרות הטובה ביותר לבניית הפתרון בהתחשב בהיכרות של צוותו עם SAS ועם המוניטין של התוכנה ככלי אנליטי עוצמתי בבנק עצמו ובתעשייה בכלל. עם האנליטיקה העסקית של SAS, הבנק המלכותי הקנדי מסוגל כעת לחבר יחד מידע מפוזר - ובכלל זאת מידע מאפליקציות, מידע משרדי, מידע אודות העדרות רישומים ונגזרות מידע - על מנת לבצע כריית מידע מתוחכמת, בדיקת וניתוח התאמות ויחסים כאמצעי לאיתור הונאות.
 
"הנתונים לכשעצמם אינם מיצגים שחיתות. אם יש לך את הכלים הנכונים להשגת המידע ואת כל צבירי הנתונים, המידע הרלוונטי ניתן לאיסוף וריכוז", מסביר יו. "כלי ניהול מידע הינו חיוני משום שאנו מוצאים התנהגויות עונתיות, דפוסים חוזרים, דפוסים דמוגרפיים - כל מיני סוגי מידע שאותם ניתן לחלץ מן הנתונים על ידי שימוש בכלי הנכון. SAS איפשרה לנו לפתח סביבת מידע נקיה ומשמעותית שסייעה לבנייה ולאישוש של מספר מודלים של עצי החלטה שהעמידו לנו מערכת חוקים למניעת הונאות ואיתור תרמיות בבקשות האשראי".
 
העובדה כי SAS שילבה כוחות עם מובילת שוק איכסון הנתונים טרהדטה על מנת לבצע אופטימיזציה של שילוב המערכות הועילה לבנק הקנדי. בעזרת האינטגרציה של SAS וטרהדטה, הבנק מינף את הכוח של SAS בשימוש במחסן נתוני הלקוחות של טרהדטה כמקור נתונים יחידי, במקום שימוש בריבוי מקורות שהתקיים בעבר. הדבר העניק לבנק את היכולת לספק במהירות מידע המבוסס על הנתונים החדשים ביותר הכוללים אינדיקטורים להונאות או לחשד.
 
הצוות של קמרון יו השתמש ב- SAS®  על מנת לפתח מיפוי מרחבי ולהפיק ערכי חיזוי להונאה ולאתר את התנועות של מבצעי ההונאות. דבר זה מאפשר לצוות לזהות יחסים בין התנהגויות של מבצעי הונאות ותחומי  מטרה שעלולים להיות מותקפים על ידם.
"פונקציונליות האגריגציה של SAS מסייעת בידינו לבנות מודלים יעילים על ידי זיהוי של ערכי החיזוי המשמעותיים ביותר; אנו משתמשים במתודולוגית הסגמנטציה של SAS באופן נרחב על מנת לזהות ולבדל את דפוסי ההונאה", אומר קמרון.
 
האנליטיקה העסקית של SAS סייעה לצוות לנהל גם את יחס התראות הסרק מפני הונאות על ידי הבאתם למידה סבירה, והפחתה של ההשפעה השלילית על לקוחות לגיטימיים.
 
"מאז השקנו את מנוע חוקי-ההונאה המבוסס על SAS לפני 12 חודשים וייצרנו סביבה חקירתית/תפעולית מחוזקת לטיפול בהתראות, הבנק מנע כ-15 מליון דולר של הפסדי הונאות - מספר המייצג את הבקשות שהוצפו על ידי המערכת כהונאות פוטנציאליות ואומתו ככאלו לאחר חקירה, למרות שלא אותרו ככאלו לפי הנוהלים הקודמים", אומר סמארסקרה. "בשילוב עם ניהול התראות הסרק אנו רואים בזאת הצלחה עצומה".