בכנס הקימעונאות הבינלאומי השנתי שנפתח בניו יורק ב-11 בינואר, הציגה חברת SAS את הפתרונות אשר יושמו בחברת אמווי סין (Amway China). אמווי פיתחה מערכת אופטימזציה מתקדמת לניהול מלאי (IOS) שנבנתה בעזרת שרת חיזוי של SAS, מערכת ניהול מלאי של SAS ושולחן עבודה לאנליסטים.
המערכת צימצמה את רמות המלאי, איזנה את הפצת המוצרים וקידמה את שביעות רצון הלקוחות לרמה של 97 אחוזים. המערכת, שהושקה ביוני 2009, שיפרה באופן משמעותי את יכולתה ויעילותה התפעולית של אמווי סין וקיצרה את זמני ההצטיידות, מן המרכז הלוגיסטי ועד לנקודות השיווק, ב-20 אחוז.
סין הפכה לשוק הגדול ביותר של חברת אמווי, עם יותר משליש מן המכירות הגלובליות של החברה: מכירות אמווי סין בשנת 2008 הגיעו ל-17.9 מיליארד יין (2.6 מיליארד דולר). אמווי סין משווקת יותר מ-1000 מוצרים שונים באמצעות 229 חנויות, 29 מרכזי אספקה לבית, 22 מחסנים ומרכז לוגיסטי בן 40 אלף מטרים רבועים בגונזאו. בכל שנה, החברה משנעת מוצרים למרחק מצטבר של יותר מ-13.9 מיליון קילומטר, שווה ערך לכ-349 הקפות של כדור הארץ. המודל המגוון באופן מיוחד של אמווי - מכירות בחנויות + מכירות ישירות + הפצה, בגיבוי של קידום מכירות אינטנסיבי המגיב במהירות לשינויי השוק - הופך את ניהול המלאי לאתגר הדורש גמישות של תהליך העבודה וכוח האדם.
על מנת לתאם צמיחה עסקית מהירה ולאמץ זרימת מידע המותאמת לתהליך הפיתוח המהיר של שרשרת האספקה, אמווי סין החליטה להרחיב את היישום הנוכחי של אנליטיקה עסקית ולייבא את הטכנולוגיה של SAS לניהול שרשרת האספקה תחת מערכת האופטימיזציה לניהול המלאי.
בעזרת SAS השיגה אמווי סין ארבעה שיפורים משמעותיים:
חיזוי ביקושים רב שכבתי למוצרים. על ידי שימוש בחיזוי בעזרת סדרות עיתיות מתקדמות, מערכת האופטימיזציה אוספת ומנתחת נתונים של 70 מיליון הזמנות במהלך שלוש השנים האחרונות. בהתבסס על נתוני מכירות היסטוריים רלוונטיים, המערכת מנתחת, בונה מודל, מתאימה את התחזיות אוטומטית עבור המוצרים והאיזורים ברמות שונות וקובעת את הביקושים לפי מוצר ונקודת מכירה מסויימים.
מערכת ניהול הובלות חכמה. בהתבסס על הביקושים החזויים, המערכת מחשבת את צרכי ותדירות ההצטיידות של איזורים שונים על פי המודל האופטימלי. הדבר נעשה תוך כדי בחינה של נתוני ההובלות המתייחסים לסוג הרכב, קיבולת ותימחור. המערכת קובעת את תוכנית ההובלות האופטימלית לשבוע הבא ומציגה אותה.
מדיניות הצטיידות מלאי אופטימלית. מערכת אופטימיזצית ניהול המלאי (IOS) שקלה בחישוביה את רשת ההצטידות מרובת הרבדים של אמווי - מפעלים, מרכזים לוגיסטיים, מחסנים חיצוניים וחנויות - לצד גורמי השפעה נוספים כגון, תחזיות ביקוש ומגוון מוצרים, זמני התהליך, מפרטי אריזות, עלויות מלאי, עלויות שינוע, תדירות הובלות, רמת שירות לקוחות, אסטרטגיה לניהול מלאי והזמנות מינימום. התוצאה היא מדיניות מדוייקת ודינמית יותר של הצטיידות עבור הזמנות חוזרות, כמויות וכמויות מינימום נדרשות המאפשרות לציין במדוייק כל מוצר בכל מחסן וחנות ולהתאים בגמישות לשינוי השוק לאורך זמן.
ניתוח אינדיקטורים והתראות: מערכת אופטימיזצית ניהול המלאי (IOS) מספקת דוחות מדדי ביצוע (KPI) וכן פונקציות חירום והתראות החיונית לניהול מלאי יומי, כולל אנליזה של רמת המלאי, ניתוח הצעות רכש, התראות מלאי, אנליטיקה של מוצרים שאזלו זמנית, תעריפי הובלות וכן פיקוח ובקרה על מכירות מוצרים.
חברת SAS זכתה לתשבחות חמות מאמווי גם עבור הטכנולוגיה וגם עבור השירות. ריימונד הווי, סגן הנשיא להפצה של אמווי בסין, אמר: "בעזרת אנליטיקת התחזיות של SAS ואופטימיזצית המלאי, אנו יכולים לשמור על מלאי ברמה הנכונה ובזמן הנכון. כאשר עסקים או לקוחות דורשים שינוי, אנו יכולים להתאים עצמנו במהירות דרך המערכת הגמישה של אופטימיזצית המלאי. בעזרת המערכת, אמווי סין יכולה לא רק להפחית עלויות לוגיסטיות, אלא גם לחזק את שביעות רצון הלקוחות ולשפר את היתרון התחרותי שלה".
"המטרה המשותפת של ארגונים מצטיינים היא להציע שירות לקוחות מעולה דרך אופטימיזציה של רמות מלאי. אמווי מובילה בתחומה", אומר אלכס וונג, מנהל כללי של SAS בסין. "SAS תמשיך, כתמיד, להעניק לאמווי וללקוחות אחרים מוצרי איכות ושירות מקצועי שייסע להם להחליט על בסיס עובדות ולהשתמש במידע רלוונטי באופן יעיל על מנת לשפר את שביעות רצון הלקוחות ורווחיהם".
פתרון אופטימיזצית המלאי שפותח על ידי SAS יכול לסייע לחברות לחזות את דרישות הלקוחות בעתיד ולקבוע בדייקנות את המלאי האופטימלי. ע"י כך ניתן להפחית בעלויות המלאי, לקצר זמני תגובה ולקדם את שביעות רצון הלקוחות. חברות מובילות רבות בתחומי הרכב, הקימעונאות ותחומי עסקים אחרים אימצו את מערכת אופטימזצית ניהול המלאי של SAS.
צבי צוויג, מנכ"ל מיה מחשבים בע"מ, המייצגת את SAS בישראל, אומר: "הנטייה של לקוחות קימעונאיים גדולים בישראל 'להמציא את הגלגל מחדש' בבואם לשפר את כלי הניהול הלוגיסטיים והאנליטיים שלהם, מעכבת את שיפור הביצועים שלהם ומותירה אותם מאחור, למרות שהשקיעו בכך סכומים גדולים. SAS מציעה החזר השקעה מיידי ובר-קיימא לאורך זמן, כפי שהוכח על ידי ענקי הקימעונאות בעולם".
בנוסף לאמווי סין, בין לקוחות SAS נמנים גם לקוחות קמעונאיים נוספים כגון אוטוזון, ברוקס ברדרס, ברגר קינג, קארפור, פמילי דולר, הולמרק, ג'י.סי. פני, מרקס אנד ספנסר, אופיס דיפו, טסקו ועוד...