הצטרפו לקבוצות שלנו לקבלת עדכונים מרוכזים פעם בשבוע:

ווטסאפ:
http://wa.dwh.co.il
טלגרם:
http://telegram.dwh.co.il

קרי, צפון קרולינה (25 בינואר 2010 ) - חברת SAS, המנהיגה את  תחום האנליטיקה העסקית, השיגה הכנסות גלובליות של 2.31 מיליארד דולר בשנת 2009, עלייה של 2.2 אחוזים לעומת תוצאותיה העסקיות בשנת 2008. למרות תנאי הכלכלה הקשים, שימרה SAS את רצף הצמיחה והרווחיות שלה הנמשך 34 שנים, מאז נוסדה החברה.
 "הצמיחה המתמשכת שלנו בשנת 2009 הינה הוכחה נוספת לכך שהשקעה ביחסים ארוכי טווח עם לקוחות ועובדים והמשך המחויבות העמוקה שלנו למחקר ופיתוח, משתלמים", אמר ג'ים גודנייט מנכ"ל החברה, "לא רק שצלחנו את המשבר בשוק, אלא אף צמחנו".
הכנסות ממכירות תוכנה בלבד צמחו ב-3.3 אחוזים בתקופה בה הכנסות מתוכנה של ספקים מובילים התכווצו. SAS השקיעה חזרה 23 אחוזים מן ההכנסות של שנת 2009 במחקר ופיתוח, וכפי שהובטח על ידי גודנייט לפני שנה, SAS סיימה את השנה ללא פיטורים בעקבות המצב הכלכלי בשוק, בהדגישה את המחוייבות של החברה לעובדים ולחדשנות.
"בינואר אמרתי לעובדים כי לא יהיו פיטורים", אמר גודנייט. "רציתי שהם ישארו ממוקדים על צרכי הלקוחות ולא יסיחו דעתם אל נושאים הקשורים במצב התאגיד. התוצאה היא שהמשכנו לצמוח בתקופת שפל ואנו מוכנים להשקת מוצרים חדשים ומלהיבים בשנת 2010.  התנופה בחברה גדולה יותר מאי פעם."
 
זמנים קשים מניעים מכירות של פתרונות להתמודדות עם מיתון
 תוצאות 2009 שיקפו את המצב בשנת 2008 בה ביקשו הלקוחות את מוצרי SAS על מנת להגדיל הכנסות באמצעות ניהול פעילות ועלויות אפקטיבי ויחסים יעילים עם לקוחותיהם באמצעות ניהול סיכונים. פתרונות בתחומי האנליטיקה, בינת יחסי לקוחות, אינטגרצית נתונים וניהול סיכונים הם התחומים שהציגו את הצמיחה הגדולה ביותר.
 בין הפתרונות למגזרי התעשייה, קצב הצמיחה היה הגדול ביותר בתחומי הבנקאות, הממשל, הבריאות, הביטוח והקמעונאות. צמיחת מכירות למגזר השירותים הפיננסים הסתכמה ב-42 אחוזים מכלל ההכנסות. חברות אלו פנו ל-SAS על מנת שתסייע להן לנווט בין צרכי לקוחות משתנים, מודלים עסקיים ופיקוחים בנקאיים וממשלתיים. "להראות צמיחה במגזר זה פירושה ביטוי להישג אמיתי", אמר גודנייט "ומראה את הבטחון שיש לחברות שירותים פיננסיים ביכולתנו לפתור בעיות עיסקיות מורכבות כשותפים".
במגזר הממשלתי, האחראי ל-15 אחוזים מהכנסות SAS, הדאגה המרכזית כללה ירידה בהכנסות ממיסים, ניהול איכות השירותים ושקיפות. "אנו רואים עניין מתגבר בשימוש בנתונים כנכס אסטרטגי על מנת להילחם בהונאות, לוודא כי המיסים נגבים באופן היעיל ביותר, ולהבטיח כי האזרחים מקבלים את השירות המיטבי עבור כספם", אמר גודנייט.
המכירות בתחום הקמעונאות זינקו ב-12 אחוזים למרות הסביבה המגזרית המאתגרת. "צמיחה דו-סיפרתית בתחום הקמעונאות ראוייה לתשומת לב מיוחדת", אומר גודנייט. "אנו מסייעים לקמעונאים לתמחר מוצרים ומלאים בחנויות, תוך שאנו לוקחים בחשבון את העדפות הקנייה של לקוחותיהם ברמת איזורית, מקומית ועד לרמת החנות. לקמעונאים יש מרווחים מאד מצומצמים ואנו ממשיכים לסייע להם לאתר דרכים לשפרם".
 
תוצאות גלובליות
התוצאות העסקיות של SAS נובעות מפריסה גלובלית: האמריקות מניבות 44 אחוזים מכלל ההכנסות; אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA ) הניבו 45 אחוזים; ואיזור אסיה פאסיפיק 11 אחוזים.
83 אחוזים מתוך 120 המדינות בהן SAS פועלת הניבו צמיחה  במכירות תוכנה. בין השווקים המפותחים קצב הצמיחה במכירות תוכנה בלט בארה"ב, בבריטניה, קנדה, גרמניה ובהולנד, ונע בין 6 ל-17 אחוזים במטבע אחיד. בשווקים המתפתחים  הושגה צמיחה דו ספרתית ברוב ארצות מזרח אירופה, במזרח התיכון, בדרום אפריקה ובחלקים מאסיה ואמריקה הלטינית.
 
נוכחות גלובלית צומחת של SASSAS זכתה ב- 1,389 לקוחות חדשים ברחבי העולם בשנת 2009.  בין הלקוחות החדשים של SAS ניתן למצוא את אנגלופארמה, בורסת ניירות הערך של בומבי, חברת קלורוקס מקנדה, פיאט אוטומוטיב, מערכות לגו, לויאלטי בניוזילנד, טלפוניקה, TV2  בנורווגיה, ווסטג'ט ועוד...
פרישת אנליטיקה עסקית עוצמתית משוייכת על פי רוב לתאגידים גדולים; מתוך התאגידים המאכלסים את 100 המקומות הראשונים של רשימת הפורצ'ן 500, 92 הינם לקוחות SAS. בארה"ב, 80 אחוזים מהלקוחות החדשים הינם לקוחות בסדר גודל קטן עד בינוני, המדגימים כי אירגונים עם מחזור מכירות הנמוך מחצי מיליארד דולר מזהים את הערך של אנליטיקה עסקית של SAS.
 
בריתות יעילות מניבות תוצאות
רשת הבריתות הצומחת של SAS ו  ערוצי השותפים העסקיים היוו חלק אינטגרלי ב-25 אחוזים מן המכירות החדשות ובמחצית מ-50 העסקאות הגלובליות הגדולות. יש לציין את היוזמה האסטרטגית הכוללת שותפויות עם גופי ייעוץ מובילים ואינטגרטורים, הרחבה של הטמעת פתרונות בבסיסי נתונים עם חתך מגוון של פלטפורמות, והמשך המיקוד בבניית ערוצים באמצעות שותפים.
שותפויות עם אינטגרטורים גלובליים כגון "אקסנטצ'ר", "קאפ ג'ימיני", "דלוייט" ו"ויפרו טכנולוגיות" הציעו ללקוחות את המשאבים המתמחים ואת המקצוענות על מנת למנף את האנליטיקה של SAS בארגון. בעוד נוף התוכנה הארגונית ממשיך להשתנות, SAS תמשיך לעבוד עם חברות כאלו על מנת לייצר פתרונות חדשניים מונחי-אנליטיקה ושיטות עבודה חדשות על מנת לענות על צרכי הלקוחות.
בנוסף, SAS ממשיכה להוביל את התנופה של חידושים אנליטיים מוטמעי בסיסי נתונים עם שותפי טכנולוגיה כ-טרהדתה ונטזה. SAS מבינה את החשיבות של המהלך ותמשיך להוביל את מאמצי התעשייה בתחום.
תחזית
בעוד ההתאוששות הכלכלית באיזורים רבים בעולם מתקדמת בהילוך איטי, אירגונים ימשיכו להתמקד בשירות לקוחותיהם, יחזקו את הגדלת ההכנסות ואת אופטימיזצית עסקיהם במהלך 2010. SAS תסייע באמצעות העמדת מסגרת עבודה של אנליטיקה עסקית הצומחת לאורך זמן ומאפשרת ביצוע מהיר של החלטות חשובות, ניתוח סיכונים ופתרונות אופטימיזציה על מנת לחסוך בכסף, תובנת לקוחות ואטומטיזציה של שיווק על מנת להגדיל הכנסות וניתוח רשתות חברתיות על מנת לאתר הונאות ולחשוף איומי טרור, כמו גם הזדמנויות עיסקיות.
 "אנו חיים בכלכלה גלובלית", אומר סגן הנשיא הבכיר ב-SAS, מר ג'ים דיוויס. "לא כל אחד מבצע את הפנייה בפינה באותו הזמן. בשנת 2010, עלינו לזהות את ההזדמנויות ולהחליט כיצד לגשת אליהן בהתבסס על בחינת קצב ההתאוששות של אותו איזור."