באופן היסטורי , שיוך המוצרים של ETL, איחוד מידע או אינטגרציית מידע אירגוני (EII) , אינטגרציית יישומים אירגונים (EAI) ורפליקציית מידע נחשבו כשווקים נפרדים. כאשר שלושת משפחות מוצרים אלו הבשילו ושימושם הורחב, במיוחד עם השימוש הנרחב של כלי ETL למטרת מחסני נתונים, אנשים החלו להסתכל על אינטגרציית מידע כדבר אחיד והבינו שETL,EAI וכן EII יכולים להיות משוייכים בתוך מסגרת ארכיטקטית אחת. בנוסף, מסגרת של אינטגרציית מידע כוללת יצירת פרופילים למידע, מידול מידע וכן ניהול מטאדטה. גם סוגי מוצרים אלו פותחו ונמכרו בנפרד.
למרות שגרטנר סיווגו את כלי אינטגרציית המידע כנמצאים בשוק צעיר, הם הרגישו שהיו צריכים להזיז את הניתוחים שהם מבצעים מרקETL לשוק היותר יקר של אינטגרציית המידע.
אני מצדיע להחלטתם לספק ניתוחים לשוק אינטגרציית המידע ומריגש שזה מספק יותר ערך לארגונים שחולקים את חזון אינטגרציית המידע.
מנהיגי השוק המצוצגים בדוח של גרטנר מוכרים לכל אלה שעוקבים אחרי תעשייה זאת. Infomatica וAsentail (כעת חלק מIBM) היו 2 מנהיגים חזקים עבור רבוע הקסם של ETL וזאת מאז מאי 2003 וכעת הם היחדים הנמצאים ברבוע קסם זה. 2 חברות אלו הובילו את השוק במשך שנים.
נקודה חשובה יותר היא ששתי החברות דחפו את נושא אינטגרציית המידע על ידי שפרסו חזון ארכיטקטורה פיתחו מפת דרכים למוצרים כדי להשיג חזון זה. מפת הדרכים שלהם ערבו הן רכישות והן פיתומ אורגני של המוצרים שלהם. ההיסטוריה של Ascentail כללה לא רק רכישה של חברות וזאת משום שהם נרכשו בעצמם. למעשה הם נרכשו פעמיים , פעם אחת על ידי informix אשר מכרה את חלק הDB של אותה חברה ולאחר מכן נרכשו על ידי IBM)
עם המעבר מETL לכלי ניתוח אינטגרציית מידע, רבים מיצרני התוכנות שנבחנו לפני שנה וחצי נופו מריבוע המובילות. לאחדים מיצרני התוכנות יש כלי ETL משל עצמם השווים התייחסות., אך הם עדיין רחוקים מלספק יכולות אינטגרציית מידע רחבות יותר מאשר מנהיגי השוק.
אחרי "המנהיגים" שאר החברות מתחלקות לריבועים הבאים:
מאתגרים-בקטגוריה זאת נכללת Business Objects וPrvasive.
בעלי חזון-כאן נכלל SAS
שחקני נישה-בקטגוריה זאת נכללים 12 חברות בניהם מיקרסופט ואורקל.
זה יהיה קשה מאד לכל חברה לפרוץ לתוך רבוע המובילים אלא אם השוק הכללי לכלי אינטגרציית מידע יתרחב באופן משמעותי. מוצרים ממובילי השוק, Informatica וכן IBM נמצאים בשימוש באופן מוצלח על ידי חברות רבות למרות "מחסן נתונים" ,"תובנה עסקית" ומדידת ביצועים עסקית ולרוב על בסיס יומיומי. ברבים מהמקרים, הפתרונות הללו נמצאים בשימוש אצל חברות אלו מזה שנים וידע ומומחיות רבה הצטברה בחברות אלו לגבי הכלים הללו.
אין זה נראה הגיוני מבחינה עסקית לצרף למוצרים אלו עם מוצרים אחרים. למעשה, שני מנהיגי השוק פיתחו את מוצרי הETL שלהם לכלי אינטגרציית מידע על ידי הרחבתם לאפשרויות רבות יותר באתר הלקוחות שלהם.
במקרים רבים, חברות תוכנה יכולות לשכנע את הלקוחות הקיימים שלהם לרכוש מוצרים מקטגוריה אחרת, אך במקרים של יצרני כלי אינטגרציית מידע מצאו שהלקוחות הגדולים ביותר שלהם כבר לקוחות של אינפורמטיקה או כלי אינטגרציית מידע של IBM ובאופן כללי אימצו אותם כסטנדרט. אלא אם יצרנים אלו ירחיבו את עוגת כלי אינטגרציית המידע הם לא יצליחו להכנס לריבוע המובילות.
מעניין לראות כי שני שחקני נישה על גבול המאתגרים הם אורקל ומיקרוסופט. שניהם מציעים בסיסי נתונים, middleware,אפליקציות ומוצרים נוספים. כמו כן, שניהן שידרגו את יכולות אינטגרציית המידע שלהם. שיחרור לשוק של Sql server 2005 יחד עם Integration Services היא פריצת דרך לשפר את מוצרה הקודם, DTS. גם Microsoft Office Performance Point עוד ירחיב את יכולות אינטגרציית המידע שלהם. אורקל הרחיבה גם כן את יכולות הETL שלה על ידי Oracle Warehouse Builder 10g גירסא 2, אך רכישתה של Sunopsis יכולות לשפר באופן נרחב את יכולות אינטגרציית המידע שלהם.
מאמר זה תורגם ברשות מהבלוג המפורסם של ריק שרמן.