הצטרפו לקבוצות שלנו לקבלת עדכונים מרוכזים פעם בשבוע:

ווטסאפ:
http://wa.dwh.co.il
טלגרם:
http://telegram.dwh.co.il

מגה-ספקיות כמו אורקל, SAP ומיקרוסופט ישלטו בכשליש משוק הבינה העסקית העולמי עד 2010

היקף ההכנסות ממכירת פלטפורמות בינה עסקית ((Business Intelligence- BI יצמח ב-10% באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) ויגיע -2007 לכ-1.5 מיליארד אירו, צופה גרטנר, חברת המחקר והייעוץ המובילה בעולם לטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). ההכנסות מפלטפורמות BI יצמחו בשיעור שנתי מצטבר ((CAGR של 9.7%, ויגיעו להיקף של 1.9 מיליארד אירו ב-2010.

לדעת גרטנר, הצמיחה בהשקעות ב-BI מספקת הזדמנויות טובות לספקיות תוכנה, אולם השוק יהיה קשה יותר ב-2007 עקב תחרות עזה מצד ספקיות תוכנה גדולות כמו אורקל, SAP ומיקרוסופט. גרטנר צופה שב-2007 יצמחו הכנסות של ספקיות הענק  מ-BI בשיעור של פי שלושה מאשר ההכנסות של ספקיות תוכנה "טהורות", המתמקדות בפתרונות BI בלבד.

 

"בינה עסקית הפכה לתחום אסטרטגי המזוהה על ידי מנהלי מערכות מידע (CIOs) ומנהיגים עסקיים כחיוני להנעת היעילות והחדשנות העסקית", אמר אנדראס ביטרר, סגן נשיא למחקר בגרטנר. "תוצאות ראשוניות בסקר השנתי של גרטנר בקרב 1,400 מנהלי מערכות מידע בעולם מצביע, כי תחום ה- BI נמצא בעדיפות טכנולוגית ראשונה גם ב-2007, זו השנה השנייה ברציפות". יחד עם זאת, הזהיר ביטרר, בעוד שתחום ה-BI מזוהה כעדיפות אסטרטגית ברמת ההנהלה, הוא לא מובן היטב בקרב עובדי הארגונים. לדעתו, התמקדות מוגברת בהדרכה הינה קריטית ב-2007.

 

להערכת גרטנר, ארגונים גדולים שכבר השקיעו ב-BI, הוציאו בממוצע 1.16 מיליון אירו בשנה לרכישת התוכנה. ברבים מארגונים אלה מתרחש כעת שינוי  המתמקד בהרחבת השימוש בכלי הבינה העסקית למספר הולך וגדל של עובדים, לקוחות, שותפים עסקיים וספקים.

 

ניגל ריינר, סגן נשיא למחקר בגרטנר אמר: "חברות אשר ביצעו השקעות גדולות ב-ERP, מבינות כעת שעליהן להשקיע ב-BI כדי להפיק  ערך מכמויות המידע הגדולות שנאספו כתוצאה מהשימוש ב-ERP". לדבריו, "ה-BI מאפשר לשפר את יעילות הארגון בכל הרמות. ברגע שאנשים יודעים מה הם הגורמים המשפיעים על ביצועי העסק הם יכולים לשנות בהתאם לכך את אופן עבודתם. מערכת ERP מסייעת לעשות את הדברים טוב יותר, אך מערכת  BI מסייעת  לעשות את הדברים הטובים יותר".

 

שינוי בשוק

לדעת גרטנר, מהרגע שארגונים מעניקים חשיבות אסטרטגית ל-BI הם נוקטים צעדים כדי לצמצם את מספר הספקים והכלים המיושמים בארגון. בעבר, כל מחלקה רכשה פתרון BI משלה, והתוצאה היתה ריבוי  כלים נפרדים ברחבי הארגון. כיום, הארגונים מחפשים פתרונות המאפשרים להשתמש באותן מערכות בכל מחלקות הארגון, כדי להבטיח שיטה אחידה והגיונית לניתוח ומדידת אותם נתונים, כדי לשפר את התוצאות ולהגדיל את היעילות התפעולית.

גרטנר הזהירה את ספקיות ה- BI כי לחצי מחיר, תחרות גוברת ומיזוגים ורכישות צפויים לגרום קשיים בעתיד.  היא צופה שהכנסות ספקיות-הענק (מגה-ספקיות) מ-BI יצמחו ב-20% ב-2007, בהשוואה לצמיחה של 6% בלבד לספקיות "טהורות" של תוכנות BI. ב-2006, תפסו ספקיות הענק  קצת יותר מ-20% משוק ה-BI העולמי וגרטנר צופה כי נתח השוק שלהן יצמח ליותר מ-30%

ב-2010.

 

"חברות התוכנה הגדולות ממוצבות היטב, מאחר והן שילבו יכולות BI בתוך הפלטפורמות שלהן והן מוכרות מוצרים לבסיס לקוחות גדול וקבוע", אמרה בטסי בורטון, סגן נשיא ואנליסטית בגרטנר. "הן לא תמיד מספקות את הפתרון הטוב ביותר, אולם פתרון זה קל להתקנה בחברות שכבר משתמשות בפלטפורמות שלהן. כאשר חברה מנסה לאחד את כלי התוכנה שברשותה, במקרים רבים קל ונוח יותר לעבוד מול ספק יחיד". 

 

לדברי בורטון, השנה נראה דחיפה אגרסיבית מצד מיקרוסופט, הנכנסת ברצינות לשוק עם השקת שירותי Microsoft Excel Services במסגרת Office 2007, והשקת שרת היישומים הקשור לשירות, Performancepoint Server, העושה שימוש באקסל. "פתרון זה יהיה אטרקטיבי במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים, מכיוון שהוא מעניק להם זמינות של יישומי BI סטנדרטיים במחיר סביר".

 

למרות הנוכחות הגוברת של ספקיות ענק, גרטנר מאמינה ששחקני ה-BI המסורתיים ימשיכו להחזיק בעיקר השוק בשנים הקרובות. יחד עם זאת, התחרות הגוברת תיאלץ אותם להדגיש את הערך המוסף של מוצריהם בצורה ברורה יותר ועליהם להקצות יותר משאבים במונחי זמן וכסף כדי להקטין את "הרעש" שנוצר סביב ספקיות הענק. אם לא יצליחו בכך, גרטנר צופה שהתחרות תתמקד בשווקים אחרים, כמו ניהול הביצועים, מכיוון שספקיות הענק מחפשות דרכים להרחבת מגוון המוצרים שלהן. 

 

המלצות גרטנר לארגונים

גרטנר ממליצה לארגונים לנצל את הסביבה התחרותית כדי להתמקח בעת החתימה על חוזים, ולרכוש יכולות BI בסיסיות במחיר נמוך יותר, אך היא מדגישה שעליהם להיערך לשינויים בטכנולוגיה ובמוצרים. חשוב יותר, כדי לנצל את ה -BI להובלת שינוי עסקי, מומלץ לנקוט בצעדים הבאים:

  1. לשנות את הדרך בה מנהלים ומיישמים את ארכיטקטורת המידע ופורטפוליו היישומים.
  2. לשנות את הדרך בה משולבת בינה עסקית בתהליכים העסקיים.
  3. להתמקד יותר בפיתוח כישורי המשתמש והנחלת תרבות בה ניתוח מידע ושימוש במידע הם חלק בלתי נפרד מהשגת יעדים ושינוי בארגון.
  4. להקים BI Competence Center. ועדת היגוי הינה גישה מוכחת בחברות מצליחות רבות.

 

"כדי שה-BI תהיה יוזמה אסטרטגית אמיתית, היא חייבת לקבל גיבוי ממנהיגי הארגון ותמיכה של מבנה ארגוני מתאים, דוגמת מרכזי מצוינות. רכישת הטכנולוגיה אינה מספיקה. כדי להצליח יש חשיבות עליונה בהכשרת המשתמשים", סיכם ביטרר.

אודות גרטנר

אפשרה לקיידנס להיכנס לתחום הוריפיקציה אותו היא מגדירה כיום כמנוע כאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה לשנים הקרו בות.

גרטנר מספקת את התובנה הטכנולוגית הנחוצה ללקוחותיה, על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות, מדי יום. גרטנר מייעצת ליותר מ-12,000 ארגונים, בהם מנהלי מערכות מידע ומנהלי IT בכירים בארגונים ובמשרדי ממשלה, כמו גם חברות טכנולוגיה וגופי השקעות.

 

פעילויות גרטנר כוללות:

Gartner Research, גוף המחקר האנליטי

Gartner Events, מחקרים וכנסים למקצועני IT

Gartner Executive Programs, מועדון EXP המעניק לחבריו שירותי Networking; Gartner Consulting, ייעוץ בהתאמה אישית הממוקד במיקור-חוץ וניהול IT.  

 

משרדי החברה, שנוסדה ב-1979, נמצאים בסטמפורד-קונטיקט-ארה"ב, והיא מעסיקה כ-3,700 עמיתים, בהם 1,200 אנליסטים ויועצים ביותר מ-75 אתרים ברחבי העולם.

 

גרטנר המזה"ת מנוהלת מישראל, ומעסיקה 30 עובדים בישראל ובמדינות האזור. החברה מספקת שירותי מחקר ויעוץ ועורכת כנסים מקצועיים.

אתרי החברה: http://www.gartner.co.il/  www.gartner.co.il