הצטרפו לקבוצות שלנו לקבלת עדכונים מרוכזים פעם בשבוע:

ווטסאפ:
http://wa.dwh.co.il
טלגרם:
http://telegram.dwh.co.il

יזהר שי, לשעבר שר המדע והטכנולוגיה, יוזם בימים אלה פרויקט תחקור לאומי מבוסס דאטה, שמטרתו להבין מהם התהליכים, ההחלטות והאירועים שהובילו לאסון ה-7 באוקטובר, שבנו, ירון אורי (נוני) ז"ל, נהרג בו.

שי, ולא רק הוא, מכנה את האירוע "האסון הגדול ביותר שקרה לעם ישראל ולעם היהודי מאז אוקטובר 73'".

ירון אורי (נוני) שי ז"ל נפל ביום הראשון למלחמה בקרב בגזרת כרם שלום. הוא היה לוחם בסיירת הנח"ל, ויחד עם חבריו נלחם בגבורה מול מאות מחבלים שניסו לכבוש את הקיבוץ. שי ז"ל נפל לאחר קרבות עזים איתם. יזהר שי אמר בדברי ההספד בהלווייתו של בנו כי "אני אישית מבטיח לך, נוני – לא אנוח ולא אשקוט עד שנבין את הכול, לפרטי פרטים, מה קרה ואיך קרה. לא מתוך נקמה, להיפך – מתוך הצורך לתיקון, למען הילדים שלי שנשארו כאן, אחרי מותך, ולמען כל מי שגדל במדינה הזו, שהסבים שלך משני הצדדים היו שותפים להקמתה. זו תהיה משימת חיי, נוני".

המיזם הוא חלק מקיום ההבטחה הזו. הוא נקרא חצבי אוקטובר 23' – שם שלדברי שי נבחר כי "החצבים מבשרים את בוא הסתיו. כלומר, הם מבשרים לנו מידע, ואנחנו רוצים במיזם הזה לנסות וללמוד מה ידענו ומה לא ידענו לפני האסון, כדי למנוע את האסון הבא".

הפרויקט מבוצע בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, בגיבוי נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריאל פורת. מי שיוביל אותו ברמת המחקר הוא פרופ' צבי רן, ואליו יחברו חוקרים וחברות היי-טק. הפלטפורמה שעל בסיסה הוא יוקם טרם נבחרה, והחלטה על זהותה תתקבל בימים הקרובים.

המקור: אתר אנשים ומחשבים. לידיעה המלאה, הקישו כאן.