הצטרפו לקבוצות שלנו לקבלת עדכונים מרוכזים פעם בשבוע:

ווטסאפ:
http://wa.dwh.co.il
טלגרם:
http://telegram.dwh.co.il

מאת: תמיר בר-נצר
חזרתי מהכנס אתמול בערב כך שלא יכולתי לסקר את כל המתרחש.

ביום ראשון בערב היה הפניג מעניין שמיקרוסופט קיימה במתחם הBusiness center שהקימה במלון הרודס. המתחם עצמו היה מיועד לחברות שנתנו חסות לכנס בינהם, נס, מלמ ועוד ועוד. חלקי ניכר מבאי הכנס התרכזו במתחם. טפחו על שכמו של זה שעבד איתם בפרוייקט ההוא, למד איתם באוניברסיטה או הדריך אותם בטכנולוגיה החדשה שיצאה בעבר. אם מישהו חיפש לראות את שוק הIT בהתגלמותו במקום אחד ללא ספק זה היה המקום.

מאות אנשים מארגונים המובילים חלקו מתחם אחד. חלק נשארו באולם המרכזי וחלקו העדיפו את מתחם הבריכה. מעניין כמה עסקאות יצאו מכל השיחות שלווה בבריזת הלילה של אילת. גולת הכותרת של ההפנינג הייתה תחרויות והגרלות נושאות פרסים שהונחו בחלקם על ידי טל ברמן. אני לא זכיתי :)

ביום שני בבוקר, נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט, ניר טנצר מנהל קבוצת שרתים, עדי אייל, סמנכ"ל השיווק וכן ברוך גינדין מנכ"ל גרטנר ישראל.  דני ימין פתח את מסיבת העיתונאים וסיפר על הכנס עצמו וציין שעלותו הייתה בסדר גודל של 4 מליון דולר!! לפי הגדרתו מיקרוסופט היא בית חרושת לתוכנה אשר כל מספר שנים ממציאה את עצמה מחדש. כדוגמא, נתן את ההחלטה שקיבלו במיקרוסופט לפני כ7-8 שנים להכנס לשוק התוכנה הארגוני אחרי שהייתה באופן מובהק חברה של השוק הפרטי. כיום דני ימן טוען שהחברה עסוקה בלהמציא את עצמה מחדש בתחום הרשת. כלומר, כתיבת אפליקציות שישבו ב"ענן" שרתים. הוא ציין את היחודיות של מיקרוסופט בזה שהמודל הטכנולוגי שלהם שונה בכך שהם מתכוונים לכתוב אפליקציות שיכולו לעבוד הן מקומית בPC והן ב"ענן". 

בהקשר של תוכנות ארגוניות , מיקרוסופט היא בעלת ההכנסות הגדולות בעולם ממכירת תוכנות ארגוניות. לדוגמא תחום הBI והCRM שאליהם נכנסו ביתר שאת. כמו כן, הוא ציין שמיקרוסופט הצטרפה לתקן אירופאי הקשור לתמיכה בריבוי שפות , כך שהתמיכה בעברית תהיה מובנת וזה יתרון על פני מתחרי מיקרוסופט.

ניר טנצר דיבר על השרתים החדשים של מיקרוסופט. לפי דבריו מערכת ההפעלה החדשה, Windows 2008 Server היא אחת ממערכות ההפעלה הבשלות והיציבות ביותר שיצאו לשוק. מעבר לכך הוא ציין מספר יתרונות נוספים, כגון מערכת הפעלה המאפשרת פיתוח מהיר של ישומים, וירטואליזציה של מערכות, וכן מערכות מאובטחות יותר באמצעות טכנולוגית NAP.

ברוך גינדין הראה כל מני סטטיסטיקות ושימושיות של מוצרי מיקרוסופט המראים את שימושיות גבוהה של המוצרים.

עדי אייל דיבר על החדירה של מערכת ההפעלה Vista. הוא חשף נתונים מעניינים שמראים ששיעור החדירה של הVista אינו נופל משיעור החדירה של מערכות ההפעלה הקודמות של מיקרוסופט, אף שנחשבו כ"מוצלחות יותר". הוא אף הוסיף כי לאחר שיצא הSP1 למערכת ההפעלה המערכת התייצבה באופן מרשים והחלה לתמוך בהרבה יותר התקנים מאשר המערכת הראשונית שיצאה.

המשך בקרוב