יבמ מכנה זאת "העולם החכם", כלומר שכל מי שיודע לייצר את התובנות החכמות, יצליח יותר בשוק. האפשרויות קיימות, אומרים בענק הכחול, רק צריך לבחור אותן בשום שכל. בדיוק בשביל זה, יבמ מציעה את פתרונות הניתוח והחיזוי העסקי על גבי פלטפורמת קוגנוס (Cognos). כזכור, חברת קוגנוס נרכשה על ידי יבמ, ורוב אייש היה המנכ"ל שלה.
יבמ מצביעה תמיד על הסינרגיה שבעולם ה-"חכם יותר". על פי יבמ, אם כל ארגון יפעל ביתר חוכמה, כדור הארץ כולו יינצל מדילול משאביו. עוד טוענת ענקית המיחשוב, שתוכנות BA (ר"ת Business Analytics) יצמחו בשיעור כפול מתעשיית ה-IT כולה. יבמ עצמה השקיעה בחמש השנים האחרונות לא פחות מ-11 מיליארד דולרים במסע לרכישת לא פחות מ-18 חברות בתחום. אגב, כמחצית מהסכום, כ-5 מיליארד דולרים, שולמה עבור קוגנוס. רכישה דומה ביצעה סאפ (SAP), כשקנתה את ביזנס אובג'קטס (Business Objects), המתחרה העזה של קוגנוס, תמורת 6.7 מיליארד דולרים.
יבמ הכריזה עוד, שהוסיפה לשורותיה ולרשות לקוחותיה כ-6,000 יועצים המתמחים באנליטיקס, 10,000 מומחים טכניים ואפילו שבעה מרכזי התמחות באנליטיקה סביב העולם.
המקור: אתר אנשים ומחשבים. לידיעה המלאה, הקישו כאן.