bi analyst

Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

חברת סלקום בחרה להטמיע את מערכת הבינה העסקית (Business Intelligence) המתקדמת של Cognos באמצעות ליבי טכנולוגיות. מערכות ה- BI בסלקום מאפשרות לאגד מידע, לקצר את זמן ההמתנה למענה טלפוני במרכזי השירות, לסייע בשיפור שביעות רצון הלקוחות ולכמת את המדדים והיעדים של המנהלים בארגון. המערכת משרתת כיום למעלה מ- 1,000 משתמשי קצה, מרמת אנליסטים בכירים ועד לרמת מנהלי צוותים.

לסלקום, אחת משלוש חברות הסלולר הגדולות בישראל אשר חזרה לאחרונה להוביל את שוק הסלולר בישראל, קרוב ל- 2.5 מיליון לקוחות, כיסוי סלולארי מדן ועד אילת, 360 נקודות מכירה ו-30 נקודות מרכז ושירות בכל רחבי הארץ.

סלקום בחרה להטמיע את מערכת הבינה העסקית (Business Intelligence) המתקדמת של Cognos באמצעות ליבי טכנולוגיות. מערכות ה- BI של קוגנוס מאפשרות לסלקום להשיג מספר הישגים, ביניהם: לאגד את המידע הרב שבארגון, לקצר את זמן ההמתנה למענה טלפוני במרכזי השירות, לסייע בשיפור שביעות רצון הלקוחות ובנוסף לכמת את המדדים והיעדים של המנהלים בארגון.

מערכת ה- BI שהותקנה בסלקום מאגדת בתוכה מידע מכל מסדי הנתונים של החברה ומשרתת כיום למעלה מ- 1,000 משתמשי קצה, מרמת אנליסטים בכירים ועד לרמת מנהלי צוותים. כל תהליכי קבלת ההחלטות המתבצעים בסלקום, נעשים על סמך מערכת זו. היקף הפרויקט עומד על כ- 10 מיליון דולר.

הקשר בין ליבי לסלקום - קרוב לעשור

הקשר בין חברת ליבי טכנולוגיות לסלקום קיים כבר קרוב לעשור. בתחילת דרכם המשותפת השתמשה סלקום במערכת IMPROMPTU של קוגנוס ובמהלך שנת 2003 הוחלט בסלקום על פיתוח נרחב, במסגרתו הוחלט לשנות את כלי האחזור והניתוח בחברה. בצוות האגף הטכנולוגי בסלקום חיפשו בין כל הספקים פתרון שיענה על צרכיהם ולבסוף החליטו לבחור בפתרון החדש של ליבי.

לדברי יוסי שוהם מנהל תחום בינה עסקית (BI) בחברת סלקום: "היתה כאן החלטה אמיצה מצידינו, משום שבחרנו במערכת המהווה פתרון חדש, לא רק עבורינו, אלא לכל השוק. מצד שני סמכנו על ליבי ועל הפתרונות של קוגנוס, בהסתמך על ניסיוננו המשותף. כולנו היינו צריכים לרכוש ידע כדי לנצל את המערכת החדשה על מגוון הפונקציות והיכולות שלה. מה גם שמדובר ביישום מורכב מבחינת הגדלים והנפחים המעורבים בו. המערכת מאגדת בתוכה 26 טרה בייט של נתונים. זהו נפח גדול בכל קנה מידה".

הצלחנו להקטין את זמן ההמתנה למענה טלפוני

"בסיוע מערכת זו הצלחנו להקטין את זמן ההמתנה למענה טלפוני במרכזי השירות ובכך לשפר את שביעות רצון הלקוחות", מציין שוהם. "כיום מערכת קוגנוס היא הסטנדרט של כל אחזור המידע בסלקום והיא חלק ממפת הדרכים של אגף מערכות המידע בחברה.

"בליבי טכנולוגיות ובקוגנוס ראינו בפירוש שותף אסטרטגי, שמבין את מטרותינו וצועד עימנו כל הדרך ולא רק ספק פתרונות", כך אומר יוסי שוהם ומציין כי בכל הנוגע לפתרון BI, אסור להתפשר! "מערכת ה- BI היא קריטית עבור הארגון. ברגע שהמערכת לא מתפקדת על הצד הטוב ביותר, הארגון בבעיה גדולה. חלק גדול מהמשתמשים מכירים רק את המערכת הזו ואם היא לא זמינה הם בבעיה.

מערכתDashboard  להנהלה

כחצי שנה לאחר תפעול מערכת זו הוחלט בסלקום על התקנת מערכת נוספת של מדדים ויעדים עבור הנהלת החברה- מערכתDashboard  להנהלה. גם במקרה זה בחן אגף טכנולוגיות המידע בסלקום את המוצרים המצויים בשוק ולחלקם אף ערכו תהליך פיילוט פנימי בחברה. שוהם: "גם במקרה זה בחרנו במוצרי קוגנוס. בחירה שהוכיחה את עצמה. המערכת משרתת משתמשים בכירים מאוד כגון סמנכ"לים, מנהלי חטיבות ומנהלי מערכות".

 

איציק גולדשטיין, מנהל ארגון ושיטות בסלקום מרחיב על מערכת CMM - Dashboard: "במערכת זו ביצענו סטנדרטיזציה של כל המדדים המרכזיים בחברה. כמו כן הגדרנו את אופן שליפת המידע המבוקש מה Data Warehouse. נוצר מצב שכל המדדים המרכזיים בארגון מוגדרים היטב- בשפה משותפת, כך שכל אחד בארגון המתאר מצב זה או אחר, מבין במה מדובר. המערכת מאפשרת להציג את התוצאות של אותם מדדים ברזולוציה יומית, חודשית, רבעונית ושנתית. כאשר הנתונים מוצגים, ניתן לקחת מצב מסויים ולנתח אותו, להשוות תוצאות לשנה קודמת ולתחקר מצבים שונים. המערכת עצמה הינה מערכת WEB נוחה לשימוש. תהליכי הכניסה והניווט במערכת פשוטים מאוד. כיום, בין 150-200 מנהלים ומשתמשי מפתח בארגון, עושים במערכת שימוש ברמה יומיומית".

 

שוהם מוסיף כי: "המערכת העניקה לנו פתרונות שונים לנושאים שאפילו לא היינו מודעים לנחיצותם קודם לכן למשל: קונסולידציה לכלי הגישה עבור משתמשי הקצה, כך שבמערכת אחת, ניתן יהיה לתת מענה ללפחות 80 אחוזים מצרכי המידע בארגון והפיתוחים שלהם. המערכות של קוגנוס נותנות מענה הן לתחומי תשתית והן לדרישות של המשתמשים במערכת האחזור, לדוגמא: יכולות לבצע סיכומים ,On the fly יכולות ה- Scalability של המערכת, בניית פורטל פנימי ועוד. כאשר ביקשנו למשל להקים פורטל פנימי, במסגרת פרויקט Data Warehouse, גילינו שחלק גדול מהמרכיבים אותם עלינו לפתח, מובנים ונמצאים כבר בתוך המערכת".

 

איציק גולדשטיין, מציין יתרונות נוספים במערכת ה- :CMM - Dashboard "ניתן להגדיר הרשאות בצורה ברורה מאוד. ניתן להיכנס לאזורים ספציפיים במערכת באופן ישיר ולראות כמה משתמשים רשומים במערכת, כמה כניסות יש ומתוכן כמה כניסות הן ייחודיות, אילו דפים נצפים ועוד. המערכת מעניקה למנהל כלי מידע זמין ברמה יומית לגבי המדדים המנוהלים על ידו. בנוסף מאפשרת המערכת את קשירת המדדים למבנה הארגוני וכתוצאה מכך ניתן להגדיר תחומי אחריות לכל אחד, המוצגים למשתמש הקצה עם כניסתו למערכת. המערכת מעניקה גם אפשרות דיווח באופן שוטף באמצעות ה Reportnet וזה מקל מאוד על עבודת המנהלים.

 

גולדשטיין מסכם: "אנחנו שבעי רצון במידה רבה מהמערכת. הדבר יצר בארגון הגדרה ברת מדידה של הביצועים, כך שכיום בעקבות תהליך הטמעת המערכת, הנתונים מקובלים על כולם מכיוון שלכולם ברור מהיכן מגיע כל נתון. אין ספק שהדבר מונע ויכוחים ואי הבנות שהיו בעבר".

מאמרים

מגמות של ביג דאטה בעולם הביטוח
CA Technologies
SSIS - Buffer Size Optimization
קטגוריה ראשית
בדיקות BI ו-DWH לעומת הבדיקות בתחומים אחרים
קטגוריה ראשית
איסוף דרישות לפרויקטי BI
קטגוריה ראשית
כח המידע במיקוד
קטגוריה ראשית
0

מעניין? שתפו דף זה באמצעות הטלפון הנייד

הדף שלנו בפייסבוק

אירועים קרובים

Microsoft

Oracle

IBM

Informatica

Sap

SAS

Qlikview

Cloudera

Machine Learning