חוק מס' 13 של מדע הנתונים החדש - דפוסי ההתנהגות תלויים בהגדרת המטרה, לכל מטרה דפוסים משלה.
חוק זה אינו חדש, גם בסטטיסטיקה הגדרת הקשרים תלוייה במטרה, אך כשמדובר בדפוסים אנו נוטים לראות אותם כסוג של ישויות אוביקטיביות, לכן חשוב להזכיר קיומו של חוק זה.
דוגמא: דפוסי התנהגות קונים בחנות.
תנועת הקונים נובעת לרוב מגורמים שמחוץ לחנות, כמו שעות היממה, חגים, מזג אויר וכו'. קל לראות בגורמים אלה אחראים לדפוסי התנהגות אוביקטיביים. אך אין זה כך.
הדפוסים עשויים להשתנות לגמרי כאשר המטרה היא, נניח, לאפין את הקונים בסכומים גבוהים, או אם המטרה היא למשוך לחנות קהל משכבת גיל מסוימת, או להבין את צורכי החניה של הקונים (ולעודד מי שאינם דורשים סידורי חניה).
לכל מטרה יהיו דפוסים רלוונטיים משלה, שאותם יש למצוא בכל נושא מחדש.